2 lipca 2017

Zabawki z drewna

Długo zabierałam się za napisanie posta o drewnianych zabawkach! Bardzo chciałam podzielić się z Wami moimi wyszukanymi drewnianymi perełkami, ale co chwilę wpadałam na nowy okaz, lista się wydłużała, a co za tym idzie, zwiększał się czas potrzebny do stworzenia posta. Ale jest! Od dłuższego czasu pałam miłością do drewnianych zabawek i strasznie się cieszę, kiedy moje dziecko zamiast kolejnego plastiku dostaje zabawkę z prawdziwego drewna. Od dawna też wzdycham do skarbów, które dostępne są w sklepach brytyjskich czy australijskich, ale muszę przyznać, że wśród rodzimych producentów mamy też takich znanych na cały świat, z których możemy być dumni - jak choćby Bajo. Poniżej zamieszczam mój subiektywny wybór - jeśli jesteście zainteresowani koniecznie zajrzyjcie po więcej na strony producentów. Starałam skupić się na polskich markach, chociaż kryterium nadrzędnym był pomysł i strona estetyczna, w zestawieniu znalazły się więc również firmy zagraniczne. Enjoy!

Zabawki firmy Bajo nie przypadkowo znalazły się na pierwszym miejscu. Lubię je ogromnie! Mam to szczęście, że w Krakowie przy Grodzkiej mają firmowy sklep, w którym te wszystkie piękne zabawki można zobaczyć i pomacać :) Najwyższa jakość produktów znalazła uznanie na całym świecie. Z moich ostatnich odkryć są puzzle "Dżungla"(na zdjęciu powyżej) oraz kolekcja czterech drewnianych zwierząt zagrożonych wyginięciem - panda, niedźwiedź polarny, nosorożec i goryl - miłość od pierwszego wejrzenia! Kolekcja ma za zadanie edukować poprzez zabawę. Każda figurka wykonana jest z innego gatunku drewna.

Wśród wielu propozycji niemieckiej marki Small Foot Design szczególnie zwróciły moją uwagę zestawy konstrukcyjne. Tylko popatrzcie powyżej! System "kliknij i przekręć" daje możliwość dowolnego łączenia elementów. Każdy zestaw to aż 7 konstrukcji. Piękny prezent dla każdego trzylatka. Dostępne w polskich sklepach.

Integra Toys to zabawki, które przede wszystkim stymulują integrację sensoryczną dziecka. Są to zabawki wartościowe pod względem rozwojowym, rozwijają kreatywność, zachęcają do samodzielnej zabawy. W ofercie polskiej marki znajdują się ekologiczne zabawki i pomoce dydaktyczne spełniające najwyższe normy jakości i bezpieczeństwa.

Plan Toys - najbardziej utytułowana marka wśród producentów drewnianych zabawek. Jako pierwsza firma na świecie do produkcji zabawek zaczęła wykorzystywać drewno kauczukowe. Propozycje marki inspirują wyobraźnię, wspierają rozwój intelektualny i fizyczny dziecka. Poza tym są po prostu piękne :)

Polska marka Kids Concept w swojej ofercie przede wszystkim skupia się na meblach, akcesoriach i dekoracjach do pokojów dziecięcych. Ale wśród zabawek znalazłam takie, które chętnie widziałabym na półce córki. Czy ten mamut powyżej nie jest uroczy?


Zabawki firmy Wooden Story produkowane są w Beskidach z certyfikowanego drewna. Do nadania im koloru używa się naturalnych barwników wolnych od szkodliwych substancji. Pokrywa się je woskiem pszczelim i olejami roślinnymi, które nadają drewnu idealną gładź i są przyjemne w dotyku. No i piękne oczywiście.

Piękne klocki i akcesoria Manufaktury Miło od dawna skradły moje serce. Miałam to szczęście, że w pewnym konkursie wygrałam dla córki aparat - taki, jak na zdjęciu powyżej. Córka często po niego sięga, wykonując zdjęcia jak mama ;) Te drewniane zabawki wyróżnia stonowana kolorystyka, naturalne i minimalistyczne wzornictwo. Dla mnie bardzo na tak.

Młoda polska firma Mumiko nie ma dużej oferty. Ale to, co ma, zachwyca pomysłem i kreatywnością. Jest to moje najnowsze odkrycie i bardzo cieszę się, że mogę Wam je pokazać. Moje serce skradły klocki magnetyczne (powyżej) - sensoryczna układanka, która stymuluje zmysły. Klocki zostały zaprojektowane we współpracy z Centrum Terapii Dziecięcej w Krakowie, aby wspomagać leczenie dzieci z zaburzeniami zmysłu dotyku. Każdy zestaw to 10 elementów, które można łączyć w dowolny sposób dzięki magnesom. Zajrzyjcie koniecznie na ich profil i zobaczcie filmik przedstawiający klocki. Byłam zachwycona! Myślę, że moja dwuipółlatka też by była ;)

11 komentarzy:

  1. Mnie zawsze podobały się drewniane zabawki. Są bezpieczne i ładne. W dodatku nieszkodliwe dla dziecka.

    OdpowiedzUsuń
  2. Drewniane zabawki, to u nas podstawa. Dzieciaki je uwielbiaja :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Drewniane zabawki mają w sobie te tradycję i ducha przeszłości, ale w tym przypadku prezentują się bardzo nowocześnie. Doskonałe połaczenie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Pięknie to wygląda. Jednocześnie zgadzam się z poprzednikiem. Widać tutaj połączenie nowoczesności z klasyką. Pozdrawiam i dziękuję za post.

    OdpowiedzUsuń
  5. Drewniane zabawki są piękne! W przeciwieństwie do krzykliwych plastikowych czy elektronicznych. Bardzo lubimy z moim Antkiem różne manualne gry, układanki no i oczywiście jak to chłopiec - najbardziej lubi wbijak :D z tatą biorą młotek i "naprawiają" - o taką zabawkę mi chodzi: ene-due.eu/product-pol-17224-Classic-World-Drewniana-WBIJANKA-z-Mlotkiem.html <3

    OdpowiedzUsuń
  6. Moim zdaniem drewniane zabawki, to świetny prezent dla dziecka. Wyglądają bardzo ładnie, są wytrzymałe i nie mają żadnych ostrych końców. Myślę, że każde dziecko ucieszyłoby się z takiej zabawki. Już nie mogę doczekać się kolejnych wpisów.

    OdpowiedzUsuń
  7. Drewniane zabawki łączą się zazwyczaj z wyższym kosztem, aczkolwiek jak widać warto zainwestowac trochę więcej pieniążków, bo są najzwyczajniej w świecie ładne i z pewnością bardziej wytrzymałe.

    OdpowiedzUsuń
  8. Drewniane zabawki to najlepsza rzecz jaka może spotkać Twoje dziecko:), zero tandetnego plastiku :) dodatkowo rozwijają kreatywność :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Zabawki z drewna to po prostu klasyk. Każdy je lubi i chyba każdy z nas miał taką. Moje dziewczyny mają fajne drewniane wózki dla lalek https://achdzieciaki.pl/wozki-dla-lalek-100

    OdpowiedzUsuń
  10. Tego typu drewniane zabawki od zawsze były modne i cały czas są. U mnie moje córki dostały ostatnio pieska Samby https://modino.pl/samby-piesek-interaktywny-epee-03197 który sprawia wrażenie jakby był prawdziwy. Fajnie bo takie zabawki uczą dużo opiekuńczości.

    OdpowiedzUsuń
  11. Zabawki dla dzieci ja kupuję na stronie https://tamaja.pl/torby-dla-mam wiem że to są zabawki bezpieczne i są bardzo dobrej jakości. Moje dzieci je uwielbiają. Zobaczcie bo na tej stronie jest ogromny wybór.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...