9 kwietnia 2014

Digestive Biscuits


W tym samym dniu, gdy zobaczyłam przepis na ciasteczka digestive na genialnym blogu Moniki, zabrałam się za pieczenie. Uwielbiam owsiane ciasteczka, jednak nie spodziewałam się, że tak łatwo można zrobić je w domu. Przygotowanie jest dziecinnie proste, a wszystkie składniki z łatwością znajdziecie we własnej kuchni. Dodam tylko, że smak przerósł moje najśmielsze oczekiwania - już chyba nigdy nie sięgnę po plastikowe opakowanie ze sklepu! Idealna chropowata tekstura i ulubiona czekolada - czego można chcieć więcej :)

CIASTECZKA DIGESTIVE
Składniki:
- 1 i 1/3 szklanki płatków owsianych górskich
- 1 szklanka mąki orkiszowej (użyłam pszennej)
- 1/3 szklanki brązowego cukru
- 100 g zimnego masła
- 1 łyżeczka proszku do pieczenia
- 1/3 łyżeczki soli
- 4-5 łyżek mleka
- 100 g czekolady deserowej lub mlecznej (użyłam mlecznej)

Płatki owsiane zmielić lekko blenderem, uważając by nie powstała z nich mąka. Dodać mąką, cukier, sól i wymieszać. Dodać masło i utrzeć z pozostałymi składnikami. Dodawać po jednej łyżce mleka, aż masa zwilży się i powstanie zbita kruszonka. Wyrzucić ciasto na blat, zagnieść szybkimi ruchami i uformować kulę.

Rozwałkować ciasto na papierze do pieczenia na grubość 5 mm i wyciąć ciasteczka. Ułożyć na blasze wyłożonej papierem do pieczenia i wstawić do lodówki na 10 minut. W tym czasie nagrzać piekarnik do 180 stopni. Piec na złoty kolor ok. 15-18 minut. Po upieczeniu pozostawić do całkowitego wystudzenia. Czekoladę roztopić w kąpieli wodnej i posmarować nią ciasteczka. Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...