6 grudnia 2013

DIY christmas cards #1


Witajcie! Święta zbliżają się wielkimi krokami i najwyższy czas pomyśleć o wysłaniu kartek świątecznych, by na czas dotarły do wszystkich adresatów. Wysyłacie kartki świąteczne? Starannie pielęgnuję tę tradycję w mojej rodzinie, bo wydaje mi się, że poświęcony czas na wybór (a może i własnoręczne zrobienie), podpisanie i wysłanie kartki jak najlepiej świadczy o intencjach nadawcy :)

Bardzo lubię zarówno wysyłać, jak i dostawać kartki, a dziś chcę się z Wami podzielić inspiracjami na ręcznie zrobione kartki z użyciem fotografii. Jeśli są wśród Was pasjonaci fotografii, ten post powinien Wam się spodobać. Z kolei osoby niemające zbyt wiele wspólnego z fotografią zapraszam do przeczytania i być może spróbowania zrobienia czegoś nowego i ciekawego, nigdy nie wiadomo, co może się spodobać!

Z czym kojarzy Wam się świąteczna kartka ze zdjęciem? Co przedstawia to zdjęcie? Pewnie spora część z Was powie, że to zdjęcie rodzinne. Okazuje się, że pomysłów na zdjęcie do kartki świątecznej może być o wiele więcej!

1. Tradycyjny portret rodzinny. Dobrze znany koncept. Lecz to od pomysłu i wykonania zależy, czy kartka będzie nudna i przewidywalna (bo co roku eksploatuje się ten sam motyw, to samo tło do zdjęcia czy te same swetry), czy też oryginalna i zaskakująca. Poniższe zdjęcia dowodzą, że zdjęcia rodzinne  wykonane z myślą o kartkach świątecznych nie muszą być nudne!




2. Zdjęcie z użyciem "gadżetów" czyli czegoś, co nada zdjęciu charakteru, uczyni je wyjątkowym i wpadającym w oko. To może być girlanda, tablica z napisem lub mocno eksploatowane (ale jakże piękne!) światełka.





3. Zdjęcie natury. Wystarczy, by na zdjęciu pojawił się padający śnieg lub oszronione drzewko - taka kartka od razu urzeka i kojarzy się z zimą i świętami.




4. Zdjęcie kompozycji świątecznej. Takie zdjęcia szalenie podobają mi się i idealnie nadają się do kartek. Może to być dekoracja świąteczna, stroik, wypiek bądź po prosu luźny zestaw rzeczy inspirujących i nawiązujących do świąt Bożego Narodzenia. Poniżej przedstawiam zdjęcia, które, moim zdaniem, świetnie prezentowałyby się w charakterze kartek.






Kilka lat temu sama pokusiłam się o zrobienie takiej kartki. Stworzyłam kompozycję, zrobiłam zdjęcie, wywołałam, przykleiłam do kartki, zapakowałam do koperty i wysłałam! Efekt możecie zobaczyć poniżej :)

Czujecie się zainspirowane? Ja w tym roku mam zamiar poeksperymentować ze zdjęciami do kartek ;) Myślę, że warto poświęcić trochę czasu i stworzyć swoje oryginalne i wyjątkowe kartki świąteczne, by piękna tradycja wysyłania kartek nie zniknęła!

Pozdrawiam Was ciepło!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...